sâmbătă, 29 septembrie 2012

Despre Business Drive (by Dragos Popescu si Marius Ghenea)

Leave a Comment
[Updatat pe 4 octombrie]

Urmaresc de cateva saptamani campania de promovare pe care cei de la Business Drive o desfasoara pentru programul lor. Programul se recomanda ca un mini-MBA, urmarind, pe parcursul a 34 de ore de predare si activitati practice, lucrurile importante in activitatea unui manager de succes: management financiar, marketing strategic, vanzari, management operational.

Structura de predare mi se pare foarte coerenta, dar motivul pentru care scriu articolul acum este ca in fiecare zi de predare se foloseste o simulare de business, care e un exercitiu grozav de punere in practica.

Personal, am avut ocazia sa particip la un program de training bazat pe o simulare de business. Programul cred ca este binecunoscut, se numeste iPlan si am mai scris despre el aici si aici. Eusediu Margasoiu si echipa lui de la The Network l-au pus pe picioare bazat pe fonduri europene si folosesc Markstrat ca baza a simularii de business. Pentru mine a fost o experienta extraordinara, pentru ca au fost puse la un loc diverse faze ale dezvoltarii unui produs, am avut ocazia sa aplic cateva concepte de marketing strategic, de exemplu, si sa vad rezultatele. Rezultatele nu sunt simulate doar pe baza miscarilor echipei respective, ci sunt luate in considerare si cele ale concurentei.

Un alt aspect interesant al programului pe care Dragos Popescu si Marius Ghenea il propun este lucrul in echipa. Lucrez de cativa ani in echipa cu alti colegi care sunt de asemenea manageri. Am remarcat ca e mai greu de atins consensul si de implementat miscari strategice rapide in asemenea constelatii. Exercitiul este mama invataturii, asa ca si lucrul in echipa este o directie de invatare, cumva indirecta, in cazul acestui curs. Am experimentat sentimentul lucrului in echipa in cadrul unor asemenea simulari de business si marturisesc ca se aseamana destul de bine cu realitatea.
Folosind Markstrat (un program dezvoltat de INSEAD), am aplicat diverse mixuri de marketing. Eu sunt inginer ca formatie si am driblat cu succes cursurile de economie din facultate. Asa ca a fost aproape o epifanie cursul respectiv. Astept in anul urmator sa particip la un program de training in-house care va folosi Celemi Tango si Celemi Cayenne, simulari de business care se orienteaza spre project management si dezvoltare de business. Voi reveni cu impresii.

Programul BusinessDrive foloseste o simulare de business care nu este explicata, dar care se concretizeaza, probabil, intr-un joc de tip round-based. Pentru cei care au jucat Heroes3, e similar, dar nu trebuie sa cuceresti un castel, ci o piata, folosind strategii de marketing si vanzari, mangement financiar pentru optimizarea rezultatelor si a management operational pentru cresterea rezultatelor imediate.
[Update 4 oct 2012] Engine-ul este unul nou, nu are foarte multe elemente de gaming in el si isi propune sa ofere o simulare cat mai reala a deciziei, deci nu va completa automat o multime de calcule si decizii de business, ci le va transfera catre cursant.


Sa ne intoarcem la oile noastre, cum ar spune francezul. Programul in sine este interesant din punct de vedere al agendei si este sustinut de doua persoane carismatice si experimentate. Dragos Popescu are o lunga experienta in vanzari si management si a organizat trainingul prin firma sa, Diagma. Il urmaresc pe Dragos pe blogul sau, unde scrie amuzant, cu nerv si cu miez despre multe, dar mai ales despre recrutare si managementul resurselor umane din organizatie. Despre Marius Ghenea, cei mai multi dintre voi au aflat de la televizor, e nelipsit de la Arena Leilor. In afara de asta, preda despre business si antreprenoriat la EMBA-ul organizat de Maastricht School of Management EMBA program si in cadrul www.schoolforstartups.ro. In viata de toate zilele, pe langa participarea la conferinte se ocupa de afacerile pe care le-a dezvoltat ca antreprenor in serie, asa cum e recomandat in jumatate din prezentarile pe care le are pe net. 

Deci, daca sunteti interesati, cereti mai multe informatii pe site-ul Diagma despre unul dintre primele programe de educatie ce includ simulare de business in Romania, mai ales ca e un design local. Daca vreti sa puneti intrebari, indrazniti si participati la Business Days din Iasi, unde cei doi vor oferi un preview la programul lor, in ton cu tendintele globale de training prin metode experientiale.

Si, ultima chestie, sa ramaneti pe aproape. Pregatesc un interviu cu Marius Ghenea, pe subiectul intraprenoriat vs. antreprenoriat. Tineti cartea la indemana...

0 comentarii: