Primavara asta am calatorit mult cu avionul, in orice caz mai mult ca de obicei. Si am inceput sa fac mai multe conexiuni intre serviciile oferite la bord, felul in care se comporta personalul si pretul de zbor. O sa fie in patru episoade, unele despre companii si unele despre aeroporturi. Astept provincia cu comentarii :P.
Alitalia
In 2006, pe la inceputul anului, am zburat pentru prima data cu Alitalia. Inca de atunci aveau zboruri relativ ieftine, drept pentru care compania la care m-am dus pentru interviu a rezervat un zbor prin Milano catre Dublin. Cred ca am zburat cu CarpatAir pana la Milano, iar de acolo am luat Alitalia pana la Dublin. Pe vremea aceea inca nu prinsese atat avant low-costul, dar se servea la bord un fel de mancare, o sticluta din aia de 175ml de vin (ceva din Chile am primit) si desert, bineinteles. Acum, sunt mai putine oferte de mancare si bautura, am primit doi (2!!!) biscuiti impreuna cu cafea instant (cafea naturala nu se mai serveste in avion de vreo 4-5 ani) si apa sau suc. Daca insisti, primesti o bere. Cum va spuneam, la Alitalia au disparut sticlele mici de vin, care mi-au facut calatoria placuta acum 8 ani, de la Timisoara la Milano, dar au disparut si alea mari care le mai gasesti la alte companii. La ora la care scriu, tocmai servesc un al doilea (nu sunt betiv !?) pahar de vin, intr-un avion Tarom de la Roma la Iasi.Avioanele Alitalia nu iti dau impresia ca sunt foarte noi, au si ei, ca si Tarom probleme financiare si odata la 2-3 ani aud ca ar trebui sa dea faliment. Nu e compania mea favorita, dar au conexiuni catre sudul Europei si se intampla sa mai zbor cu ei.
AirFrance
La fel ca si Alitalia, ca Lufthansa, AirFrance face economie. Ei si-au permis sa aiba avioane mai noi - in definitiv, Airbus e la Toulouse-, dar la partea de mancare si bautura, primesti tot doi biscuiti, ca la Alitalia. Ce inovatie am vazut la ei, nu stiu daca e mai ieftin, au doze de probabil 100ml cu Cola sau Schweppes, folosesc eventual avioane mici pe rute nu foarte aglomerate, dar au conexiuni peste tot. Poate fi o optiune buna daca rezervati din timp. Nu m-au barait la cap cu telefoane (o sa vedeti mai tarziu ce teroristi sunt cei de la Lufthansa), au o atitudine relaxata la bord si in general am avut o impresie placuta la bord.eTarom 2013
foto: airliners.net |
Partea proasta, mai ales cand calatoriti spre Italia, sunt alti calatori, care nu sunt foarte obisnuiti cu avionul, ci mai degraba cu microbuzul. A fost pentru prima data cand am auzit pe cineva ca nu poate sa citeasca ordinea scaunelor indicata deasupra. Mi-am explicat indata, era una italiana vera, cu 200g de aur pe ea, ochelari cat juma' de fata, care se indrepta probabil spre jobul ei de menajera cu multa emfaza si incredere. Mai apoi, la aterizarea pe Fiumicino, am trait cea mai emotionanta experienta, cand pasagerii s-au ridicat jumatate in picioare la 30 de secunde de la aterizare, au dat drumul la telefoane in secunda in care rotile au atins pamantul si a fost unica data cand stewardesa a ridicat putin glasul cand a cerut celorlati sa stea jos. In fine, acestea sunt probabil datorate pretului foarte mic, care poate fi uneori mai convenabil decat BlueAir. Cel putin in partea de zboruri ieftine, mai ales conexiunile cu Iasiul mi se par deosebit de interesante. 146 EUR pentru Iasi-Roma dus-intors, cu 23kg de bagaje si catering in avion, mi se pare cel mai tare pont. Destinatiile de genul asta sunt la fel de ieftine ca un zbor Bucuresti-Iasi, iar Tarom e in stare sa aterizeze ditai avionul pe micul aeroport din Iasi. Deci, daca vreti un zbor ieftin in Europa, din Iasi sau Bucuresti, puneti mana pe tastatura si tastati www.tarom.ro. Nu am primit inca nimic pentru reclama asta, dar rog departamentul de marketing de la Tarom sa noteze ca as vrea sa primesc o mica reducere la primul zbor Iasi-Munchen pe care il introduc ei. Sper sa il introduca in 2014 macar.
[Later update] Episodul 2 poate fi gasiti aici
2 comentarii:
Ce tip de avion foloseste Tarom pentru Iasi-Roma?
737 la 1,8km de pista?
un Boeing 737-300,asa spune in articol. Aterizarea e posibila si mai putin zdruncinata decat la avioanele obisnuite
Trimiteți un comentariu