marți, 16 aprilie 2013

Prea multa personalizare strica

Leave a Comment
Dupa cum v-am obisnuit, dupa ce ma intorc din cate o calatorie, am sa va povestesc. Tocmai m-am intors din Germania, unde am umblat oleaca motorizat. Nu de asta a facut Hitler autostrazi si le-au continuat nemtii pana in ziua de azi? Pai tocmai de asta, sa te misti rapid intre orase. Numai ca s-au inmultit a boalei autostrazile si drumurile alea, ca nu te mai descurci fara harta. Iar harta nu e oriunde, ci pe un dispozitiv cu GPS. Sa mai fac un pas si sa zic ca orice masina care se respecta are astazi inclus un GPS pe un dintre variantele de echipare. Zis si facut.
Am calatorit cu niste colegi, in numar destul de mare incat sa merite sa inchiriem doua masini, in materializare Ford Focus. Una alba si una nu, vorba cantecului. Ne-am urcat rapid in masini in aeroportul din Munchen si am purces la drum, convinsi ca nu vom avea probleme la drum. La drum nu am avut probleme, dar GPS-ul dracu' nu avea decat o limba. La aia alba, italiana. La aia ne-alba, numa' germana. Am pus in functie poliglotii, am coborat sfintii din pod si am reusit sa bagam adresa de destinatie, prilej cu care am aflat ca in Germania se spune letze addresse la ultima destinatie, ca baietii de la Ford s-au gandit ei ca in momentul in care se vinde o masina, fie ea si spre inchiriere, asa a murit, ca drucken inseamna sa introduci destinatia si ca Ford a dat-o din mass production in mass customization.
Modelul de mai sus e cel pe care l-am folosit, prilej cu care am aflat cum se pot imperechea butoane de jos (alea din dreptul triunghiului rosu) cu ce scrie in josul ecranului. Sa mor daca nu as fi folosit linia de sus pentru a indica functiile afisate pe ecran. Ma rog, e chestie de gusturi. Cum chestie de gusturi este si folosirea rotii din mijloc pentru navigare, care face intr-un mare fel personal. Cred ca designerii aia de HMI mai aveau oleaca si erau originali cu totul, daca trageau la sorti comportamentul uman si il implementau pe acolo.
Le uram mult succes in ceea ce fac si ma gandesc de doua ori de acuma daca sa cumpar un Ford la mana a doua. Cine stie ce alte idei a avut proprietarul initial, iar Ford le-a implementat direct...

0 comentarii: