Tocmai m-am intors de la un training care s-a tinut la Motel Bucium. Un training foarte bun, am invatat despre comunicare, dar si despre cat de naspa pot sa fie serviciile. Despre comunicare am invatat de la trainer, despre "ma doare'n cur" am invatat de la personalul hotelului. Banuiesc ca traiesc din evenimente, ca din banii clientilor privati nu imi inchipui cum.
Acu sa marturisesc si ce am aflat.
Nu iti trebuie mai mult decat un sef idiot, care sa puna reguli aiurea. Cum sa impusti un client in picior cu un sef de sala? Simplu. Se ia una bucata de sala pentru micul dejun, asezata intr-un decor magnific. Se aeriseste bine, de preferinta in timpul micului dejun, astfel incat sa fluture parul clientului ca in filmele romantice. Ii zici chelnerului ca iti cauzeaza la sanatate si la pofta de mancare, sa nu fii dificil. Si primesti raspunsul "Sefa mi-a zis sa aerisesc, ca nu e bine sa miroase a spirtiera. Deci nu pot sa inchid nimic".
Zici ca e o intamplare, dar mai e de povestit. Intri in sala de mic dejun si te abordeaza chelnerul "Va rog sa imi dati tichetul". Te uiti la el si ii spui la ce camera stai, cum ai invatat ca e in toate hotelurile in care ai stat pana atunci. ASTEAPTA, aici avem INOVATIE! Se da un tichet de la receptie, care poate fi la alt etaj decat sala de luat micul dejun. Iar acolo sunt bilete inseriate, care sunt scrise separat cu numarul camerei. Big Brother e mic copil. Mai apoi am avut o epifanie. Patronul are o firma de transport public si probabil ca a facut bani cu bilete de autobuz. Un american a zis ca daca ai un ciocan in mana, toate lucrurile din jur ti se vor parea cuie. (“The man whose only tool is a hammer will see every problem as a nail.”Paul Watzlawick). Asa si astuia, toate lucrurile trebuie organizate ca un autobuz din anii '90: BILETELE si TAXATOAREA sunt elementele de baza. Obsesia ca vei fi furat, control si dorinta de a multumi pe seful. Pe client nu prea conteaza, seful vine si urla. Deci, ma doare'n cur ca am un client. Sa vedem ce vede seful.
In principiu, nu prea conteaza daca un client e multumit de servicii. Locatia e prea misto sa nu treci pe acolo din cand in cand.Se fac o multime de nunti, botezuri si alte paranghelii si traim noi din asta.
Daca discuti omeneste un contract la care plata se face la ceva zile dupa consumarea faptului, nu poti sa te bazezi. Primesti cu o zi inainte de eveniment un telefon si ti se zice ca vei primi o alte camere. In alt corp de cladire, care arata ca un internat. Si in care nu e foarte limpede pe unde trebuie sa intri. Deci, cel mai sigur e sa platesti tot inainte, ca la curve.
Daca ceri o favoare, n-o primesti. Nici chelnerul nu primeste bacsis. Probabil ca nu are voie, ori nu stie ca se poate. De exemplu, usile se incuie pe diverse culoare la ora 12 noaptea. De catre un ninja mic de la fortele de ordine. Daca esti pe partea gresita de usa si ceri sa mai astepte 2 minute, sa nu mai urci si cobori 2 etaje, esti servit cu un gratios GHINION! Ca esti la ghiseul de la administratia financiara si nu la un hotel unde mai si platesti.
Cand vii cu un grup mare si devine un pic mai complicat cu comanda, sa nu indraznesti o discutie despre optimizare. Depasesti capacitatea de procesare a bucatariei si ti se propune faimosul PLATOUAS. "Nu va facem mai bine un platouas si alege fiecare?"
Deci va urez pofta buna si sedere placuta!
La motel Bucium. Este exact ca la motel, doar ca au vopsit proaspat si lucios.
Our Favorite Management Tips of 2024
-
Ten picks from one of HBR’s most popular newsletters.
Acum o zi
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu