sâmbătă, 21 iulie 2012

Carte Noua citeste : Blink de Malcolm Gladwell

Leave a Comment
Imagine de la www.publica.ro
De Craciun, am primit cadou o carte foarte interesanta. Ca niciodata, nu stiam nimic despre autor, Malcom Gladwell si nici despre titlu: BLINK. Totusi, a fost cel mai tare cadou pe care l-am primit si am simtit surpriza pe care toti o asteptam atunci cand primim vreun cadou. Am pus mana pe ea imediat dupa sarbatori si a fost una dintre putinele carti pe care nu am lasat-o din mana usor. Recunosc, a fost un pic de autoflatare, pentru ca m-am recunoscut in unele dintre cele spuse in carte.

Acum, destul despre mine! si mai mult despre carte. Malcom Gladwell scrie despre primele impresii si cum deciziile se iau in cateva zeci de secunde, chiar daca mai apoi se petrec saptamani pentru a le motiva. Exista o teorie destul de simpatica, cea a taierii in felii subtiri, ce explica faptul ca unele procese cognitive sunt realizate fara a fi constienti si legaturi neuronale sunt activate.
Oamenii sunt indeobste influentati astfel in momentele in care nu au destule informatii despre persoana din fata lor. Si se pot insela. Un asemenea exemplu a fost alegerea lui Warren Harding ca presedinte al Statelor Unite. Un capitol foarte interesant este cel in care se analizeaza luarea deciziilor fara a urma pattern-uri de analiza complicata, ci pe baza intuitiei si a experientei.

 In suma, cartea are un ritm alert, traduce concepte complicate de psihologie intr-un limbaj accesibil si va deschide ochii asupra unor lucruri pe care nu le puteti explica printr-un alt fel de exercitiu rational. Malcolm Gladwell spune frumos lucrurile, dar va recomand sa treceti prin filtrul propriu ce vi se potriveste si ce nu din respectivele teorii.

 Daca vreti sa o cumparati, accesati site-ul editurii Publica sau urmariti reducerile pe www.elefant.ro sau www.libris.ro. Pentru editia in limba engleza, aruncati un ochi pe Amazon.

0 comentarii: