marți, 14 august 2012

Interviuri cu ingineri (3)

4 comments
In anul care a trecut,
  • personal, am facut mai putine interviuri
  • exista mai multe firme pe piata decat anul trecut, deci o concurenta mai mare pe candidati
  • mai mult interes pentru burse in strainatate pentru absolventi
  • mai multi candidati care inteleg ce vor de la job
  • mai bun sistem de filtrare a aplicatiilor pentru mine
  • foarte dificil de recrutat cand se schimba zona de competenta (de exemplu, de la desktop programming la embedded)
  • am cunoscut oameni foarte interesanti, chiar daca nu i-am angajat in echipa mea

Ceva concluzii pe termen lung:
  • mai complicat de ghicit traseul profesional al unor hot prospects
  • talentele sunt cautate de toata lumea, iar drumul catre ele e din ce in ce mai aglomerat
  • IT-ul ofera cele mai bune oportunitati din piata
  • Embedded, aplicatii enterprise, iOS, Android, SCM - par a fi zonele de maxim interes la momentul de fata in Romania
  • Germania adopta rapid programatori din restul Europei, ramane de vazut cat de repede ii va elimina la momentul unei crize sau a unei dificultati.
  • Romania ramane o piata interesanta, inca, datorita populatiei numeroase si a unor hourly rates decente

4 comentarii:

Anonim spunea...

Nu prea am inteles mare lucru, ideile insirate nu par a avea nici un mesaj concret. In fine.
Tu parca lucrezi intr-o sucursala satelit a unei mari companii germane. Eu sincer mi-as face mai multe griji referitor la ce se va intampla cu acesti sateliti din locatii low cost in momentul unor dificultati financiare ale firmei din vestul Europei/SUA sau in momentul descoperirii unor locatii mai ieftine (Vietnam, China) care sincer la momentul actual ofera calitate similara in dezvoltarea de SW la preturi de 3 ori mai mici. Mult succes atunci :).
Si inca o sugestie: Renunta la romgleza din postari. Nu da bine sincer ;)

Gigi de la Scularie spunea...

Merci pentru sugestia cu romgleza.
Nu intotdeauna vreau sa dau un mesaj. cateodata sunt doar idei insirate din care fiecare poate sa isi faca o idee.
In ceea ce priveste alte locatii mai ieftine, nu cred ca vor aparea pana in momentul in care Africa va incepe sa fie educata.
Nu stiu daca Vietnam si China sunt alternative reale pentru cei care au deja business in software in Romania. Pentru mine nu e nici o amenintare, asa cum nu cred ca e pentru nimeni din industria asta in Romania. Nu am auzit de someri.

Dragos Ciofu spunea...

Referitor la primul comentariu:

Imi place ca ai avut curtoazia de a te recomanda, domnule "anonim", in conditiile in care emiti niste lucruri atat de veritabile. Sunt foarte curios ce iti autorizeaza o astfel de parere exprimata asa de bont.

Ca sa intelegi, din perspectiva (mea, a) unui inginer hw/sw in domeniul embedded/telecom, lucrurile observate de Gabi Manole sunt cel putin pertinente. Am colegi care au plecat in Germania (impactand in mai mica sau mare masura proiectul, contribuind, deci, la dezechilibrul pietei) pe sume variind de la 50 la 70 euro pe ora. Poti face un calcul. In Bucuresti cel putin, am dialoguri cu recruiteri care nu inteleg de unde a aparut o carenta in oferta de ingineri embedded. Consecutiv, este de inteles si dificultatea de a recruta in contextul schimbarii (fortate, in acest caz) a competentelor.

Sunt convins ca daca ai avea macar un mic overview asupra situatiei, nu ai emite fabulatii despre Vietnam si China: Vietnam este, inca, emergenta in domeniu. China, pe de alta parte, in afara de hobbism fortat (vezi copii) si manufactura ieftina (vezi taobao) nu are o educatie in directia oricarui proces sau model de business. Si o spun din perspectiva unui om care colaboreaza cu India, Korea si, la spectrul opus Franta.

Intr-adevar, instabilitate in vest exista, dar asta este chiar cauza pentru care eu, personal, pot munci la "hourly rates" mai mult decat decente in Romania, pe proiecte vestice de impact global.

Iar romgleza da bine, in masura in care te adresezi unui target putin mai cosmopolit (target ratat, in cazul tau). Am fost deranjat de ton si mi-am permis sa iti raspund in aceeasi maniera. Cele bune.

Gigi de la Scularie spunea...

Dragos, un comentariu foarte interesant, la fel ca si cifrele despre care vorbesti ca rate orare.
Informatiile mele sunt ca ratele respective nu sunt usor de obtinut ca angajat.
Oricum, cred, la fel ca si tine, ca pietele de munca in software din China, Vietnam, la fel ca si cea din India, au un dezavantaj major legat de adaptabilitatea la procese de business, precum si ca si o cultura locala mult diferita de cea europeana si cea americana. Prin urmare, chiar daca Bosch a deschis in Vietnam un site mare, nu vad o amenintare pentru moment pentru piata romaneasca. Mai mult, impresia mea este ca va creste, sustinuta si de initiative guvernamentale de genul celei discutate pentru a sustine crearea a cel putin 200 locuri de munca de fiecare angajator.