joi, 4 octombrie 2012

Business Days - day 2

Leave a Comment
Am ajuns acasa cu putin inainte sa se termine Business Days la Iasi. Au fost doua zile intense, iar bateriile mele s-au terminat putin inainte de a se termina si evenimentul.

Sa revenim la cronicuta, pentru cine e interesat de ce s-a intamplat la Business Days.
De dimineata, au fost doua conferinte foarte interesante, despre atitudine si despre succes. Iar apoi, o suma de antreprenori si manageri in companii importante au vorbit despre cum se trece de la o idee la succes.
Dupa pranz am participat la o masa rotunda unde s-a discutat despre finantarea start-up-urilor si a afacerilor antreprenoriale. Iar apoi s-a intamplat. Si am plecat.

Sa le luam dar pe rand. De la 9, hai 9 si 5, a inceput Florin Barhalescu cu povestea lui despre atitudine. Interesant, cu pasiune, cert peste Dan Berinde care a avut un discurs dezlanat, in timp ce in spate plimba niste slide-uri cu noul lui business. Problema a fost ca nu prea aveau legatura slide-urile cu discursul. Dar a avut o parte buna, exercitiul de 10 secunde de gandire. La fel ca si in workshopul de ziua trecuta, unde a aplicat o strategie similara. In fine, nepotrivire de idei cu ale mele, sa trecem peste asta. Diana Vitan a spus o poveste frumoasa despre broscuta surda, o metafora despre cum incapatanarea de a crede in succes ne duce acolo. In vanzari, care sunt 80% emotionale dupa parerea Dianei, e foarte importanta relatia cu clientii. Si nu vrei sa ai de a face cu un kefless. Asta a fost cuvantul nou al celor doua zile, inventat de Bogdan Grosu. In speech-ul din ziua anterioara, Bogdan a explicat ca un kefless e acela care nu are chef niciodata de nimic, toate i se intampla numai lui si asa mai departe. E un termen inventat de Arhi.

Mi-a placut de la Bogdan Comanescu un alt cuvant inventat: decisivitate. Este unul din cele 7 cuvinte care conduc la succes. Ganditi-va si voi
Elasticitate-cuvantul 1
Flexibilitate - cuvantul 2
Creativitate - cuvantul 3
Decisivitate - cuvantul 4

Concentrare - cuvantul 5
Constructivism - cuvant 6
Disciplina - cuvantul 7.



Andy Szekely a fost fermecator, doar ca in maniera lui Zig Ziglar, pentru cine apreciaza genul. Eu il gust cu moderatie, dar am retinut ca liderii au obiceiul de a se educa oleaca mai mult decat ceilalti, in fiecare zi, in mod constant. Si ca daca ai mai mult de trei obiective pe zi, probabil nu ai niciunul.

De la Angela Achitei, antreprenor social, am aflat ca ceea ce gandim si proiectam in viitor, aia vom reusi sa facem. Eu am inteles ca limitarile pe care ni le punem singuri sunt cele mai mari.

Lorand Soares Szasz a fost cuceritor, ca de obicei. Va recomand o concluzie stiintifica pe care am aflat-o de la el: in maxim 5 secunde se pot gasi scuze pentru orice. Prin urmare, Qui  s'escuse, s'accuse.

Conferinta a fost incheiata de Petrus Stuparu. Pur si si simplu savuros in exprimare: Performanta este o alegere personala.

Dupa pauza, au urmat speach-urile antreprenorilor si a managerilor de companii care au sponsorizat. Desi cu cifre, discursurile celor de la Unicredit si Raiffeisen nu au emotionat mai deloc. In schimb, am fost impresionat de Marius Stefan, directorul general de la Autonom Rent-a-car. O viziune articulata despre succes, rezumata in 2 idei generatoare de succes pentru care Rockefeller a platit circa 1 milion de dolari la valoarea actuala. 
1. In fiecare dimineata fa o lista cu lucrurile importante pe care le ai de facut in ziua respectiva.
2 FA-LE !!!
Mi-a mai adus aminte ca e o mare arta sa taci din gura, iar sa fii persistent in ceea ce faci e una dintre metodele importante sa ai succes in business. Asta alaturi de un networking sanatos. Inca unul care imi impartaseste ideile despre networking, semn ca marile spirite se intalnesc. [Rasete din sala si de pe internet]
Mi-a mai placut Florentin Banu, cu o energie extraordinara. Degaja o forta omul acesta si este de o sinceritate uluitoare. 
Bineinteles, am o slabiciune aparte pentru Gabriel Biris, care ne-a spus povestea lui si a facut si cateva referiri la politica, invitandu-ne sa ne implicam in viata politica. Si Marius Ghenea, care a vorbit inspirat si a pomenit de noul lui program educational BusinessDrive. Am scris despre BusinessDrive aici.

Cam atat despre momentele memorabile de impartasit cu voi. Un eveniment foarte tare pentru Iasi, care a adus o multime de oameni impreuna cu un scop nobil, acela de a induce o cultura de a face afaceri din ce in ce mai buna si a stimula gustul pentru antreprenoriat. 
Doua zile pline, poate oleaca prea pline pentru a participa la toate evenimentele si o ocazie de a capta idei (food for thought) ce vor putea genera afaceri de succes sau atitudine care sa ne duca ceva mai sus in vietile noastre.

Felicitari lui Laszlo Pacso si ADESCO pentru initiativa si lui Dan Zaharia care a facut lobby ca acest eveniment sa fie adus la Iasi.

0 comentarii: