joi, 19 aprilie 2012

Cine castiga din training-uri gratuite din fonduri europene pentru manageri

Leave a Comment
Folosirea fondurilor europene pentru a deriva business case-uri interesante este o noua abordare a antreprenorilor. Mai jos puteti vedea cateva initiative care ii ajuta pe antreprenorii respectivi in a isi dezvoltat business-ul, dar ofera, in acelasi timp, instruire relevanta celor carora li se adreseaza.  Toate initiativele de mai jos au un efect benefic asupra participantilor
 
Romtelecom, Bluepoint IT Solutions şi OTE Academy, au accesat un fonduri europene, pentru a oferi cursuri managerilor prin Online Business School. Platforma isi propune sa ofere catre 6000 de manageri din IMM-uri cursuri online care acopera zone diverse din activitatea unui manager: cursuri de marketing, management, leadership, simulare de business, dezvoltare personala, cat si pentru utilizarea calculatorului si de limba engleza.
Organizatorii afirma ca "Pe termen lung, programul va genera la nivelul pieţei o atitudine pozitivă asupra antreprenoriatului, va creşte competenţele antreprenoriale şi manageriale ale persoanelor care coordonează IMM-urile şi va consolida capacitatea de dezvoltare a acestora, generând astfel noi locuri de muncă."
Eu cred ca poate fi un diferentiator in piata telecom pentru Romtelecom. Antreprenorii care vor urma aceste cursuri pot cumpara diverse produse Romtelecom cu discount, dar vor avea si o perceptie pozitiva a companiei Romtelecom.


Schultz Consulting, o companie de training si consultanta, a accesat fonduri europene pentru a oferi cursuri gratuite pentru manageri din companii mici, companii carora li se va oferi si consultanta in diagnosticarea nevoilor de dezvoltarea organizationala. Vezi mai multe in stirea ZF si site-ul companiei. Schultz adreseaza un numar semnificativ de companii si pare a fi un proiect make-market care poate genera leads pe termen lung.


iPlan are un program in derulare prin care isi propune educarea a circa 1000 de manageri in planificare strategica. Am participat si am scris despre asta. Eusediu Margasoiu (care a fost director de marketing la Pepsi Romania), a inventat un program foarte bun, bazat pe un tool numit Markstraat. Un program excelent, condimentat cu experienta de management a echipei de training si asezonat cu charisma lui Cristian Negut, ca moderator al planului personal de dezvoltare. Din nou, o initiativa grozava pentru participanti. Ce o fi dincolo de convingerea lui Eusediu ca trebuie sa participe la consolidarea establishmentului de management in Romania? Eu cred ca e un fel mai aparte de make-market,  in care Eusediu isi propune pentru The Network sa creasca nivelul de educatie al unor potentiali clienti, care la randul lor sa vorbeasca despre competentele echipei de consultanti. Eu am fost convins si cred ca este unul din business case-urile win-win din Romania, nu prea multe in ultimii ani. Eusediu a castigat un contract de consultanta pentru Ministerul Turismului in a promova brandul turistic al Romaniei. Sa vedem cand apare si programul care va folosi ideile din Blue Ocean Strategy.

O alta idee, care nu e total gratuita o are School for Startups, in care Dragos Ghenea, impreuna cu Doug Richard, ofera o serie de traininguri (bootcamps). Se adreseaza antreprenorilor, explica antreprenoriatul si este partial gratuit (1400 euro din 5000 euro cost real) si este sustinut de Fundatia Post Privatizare a Comisiei Europene. Prin aceasta, Dragos Ghenea isi consolideaza auro de business angel si ofera din experienta sa de antreprenor. Inca o chestie buna si destul de ieftina.

Astept si parerile voastre...

0 comentarii: