miercuri, 28 noiembrie 2012

Pentru voi. De la voi

Leave a Comment
A fost o luna noiembrie foarte interesanta. Care mi-a dat ocazia sa fac unele lucruri la care nici cu gandul nu gandeam cand m-am intors in Iasi, acum 5 ani.
Si ma refer la numarul impresionant de oameni pe care i-am intalnit si cu care am interactionat. Am discutat de fiecare data despre cariera, despre optiuni. Intr-o forma sau alta, am avut de invatat foarte multe din fiecare eveniment.

Va avertizez ca aveti nevoie de timp sa parcurgeti postul acesta, deci folositi Evernote sau bookmarks daca nu aveti timp. Ori subscrieti la update-uri prin email. E o casuta in dreapta.

De la Codecamp, am invatat ca entuziasmul si pasiunea pot tine loc de bani. Un eveniment independent ca acesta, initiat si dus departe de Florin, Dan si Gabriel, nu e usor de facut si mai ales de adus la nivelul participare de 400 de oameni. Probabil ca ar fi posibil sa fie si mai multi, dar nu exista un loc in Iasi care sa permita organizarea unui asemenea eveniment, la costuri rezonabile.

Am mai vazut la Codecamp ca exista mult entuziasm si interes in comunitatea de IT din Iasi. Exista o comunitate si genereaza diferite initiative. Am auzit de Java User Group (JUG Iasi), de BA Lounge. Saptamana viitoare se va desfasura un eveniment care va aduce doi speakeri de la Microsoft si Amazon care vor prezenta diverse abordari pentru a dezvolta produse bazate pe Cloud ori cum sa vinzi SaaS. Pana si managerii se intalnesc si incearca sa conlucreze, chiar daca se anunta un 2013 cu o concurenta acerba pentru developeri. Exista un moment bun sa va implicati in comunitate, atata vreme cat industria de IT din Iasi isi are punctul ei de crestere in 2013, prin care se va remarca ca un  oras destinatie pentru noi business-uri. Voi reveni inainte de Anul Nou cu ceva informatii despre miscarile ce se pregatesc in oras pentru 2013 si ce oportunitati ati ratat deja.

La Codecamp am vorbit despre hartile carierei, anume caror decizii sunteti expusi pe parcursul carierei si care sunt cateva lucruri de luat in considerare cand faceti alegeri. Mai jos, aruncati un ochi pe prezentare. E un prezi care va poate da rau de mare, dar tineti-va tari.


Mai departe, am intalnit la o saptamana distanta o multime de oameni faini care se ocupa de echipe de software in echipele din Iasi. Am regasit acelasi entuziasm de la Codecamp, idei grozave si oameni destepti. Despre aceasta nu voi spune prea multe deocamdata, mai tarziu cand lucrurile se vor coace ceva mai bine.

Iar pe 23 noiembrie a fost prima editie a evenimentelor CarteNoua. Cu amabilitatea Carturesti, care ne-a oferit locul si timpul, am fost ceva mai mult de 15 prieteni intr-un cadru intim, discutand despre acelasi lucru: hartile carierei.

Ziceam despre invatare, am invatat cateva lucruri de baza despre evenimente: cat de mult conteaza promovarea, ca Facebook este un indicator relativ al prezentei, cum sa ma adaptez de la un format bazat pe computer la unul cu cateva foi lipite pe o usa, ca exista o nevoie de consiliere pentru cariera, dar nu este inteleasa, cu atat mai putin exprimata.
Am avut si emotii, chiar daca au fost cei mai putini oameni din toate evenimentele la care am participat pana acum, lucru justificat de faptul ca toti au venit la invitatia mea si nu la un set de evenimente.

Si nu in ultimul rand, am invatat ce se intampla cand apari si la tv. Dupa 19 ani, am aparut din nou pe sticla. Acum 19 ani eram prezentat ca un tip cu rezultate la olimpiade, categoria celor cu care poporul se faleste prin reprezentanti. Astazi, cu 50 de kile si ceva mai multa minte, am cautat sa raspund la intrebari despre cariera. Cea mai puternica remarca a fost ca nu am iertat multa lume si ca e de retinut ca nu vrei sa fii un prost cu diploma atunci cand termini facultatea. Ii multumesc Dianei Mihalcea de la Digi24 Iasi pentru un dialog placut si aplicat. Va invit si pe voi sa urmariti cele 25 de minute de conversatie.

Source: digi24.ro via Gabi on Pinterest
digi24.ro | Recrutat în Iași din 26 noiembrie 2012. Siguranța financiară sau cariera?

Pentru anul asta am terminat cu evenimentele, ne vedem la anul, cel mai probabil intr-o locatie Carturesti, daca vor fi la fel de amabili.
Stati pe aproape, voi reveni cu o retrospectiva a anului si inca doua articole din seria celor 21 de idei pentru cariera.

0 comentarii: