duminică, 4 noiembrie 2012

There is no such thing as a free lunch

2 comments
Imagine preluata de la www.yourdemocracy.net.au/
Asta am aflat in anii de cand sunt platit.
Si inainte era la fel, doar ca nu imi dadeam eu seama.

Cum am ajuns la postarea de azi. De vreun an si ceva imi inchipui un business legat de mijlocirea contactelor intre angajabili si angajatori, pentru o potrivire cat mai buna. Nu am reusit sa desenez business-ul in asa fel incat sa aduca si bani, si multumire celor 3 parti implicate, drept pentru care am lasat deoparte partea pecuniara a conceptului si am decis ca va ramane in urmatorii 2-3 ani la nivel de testare de produs si concept. O sa auzit ca ajung prin diverse prezentari, medii de lucru si arat idei, concepte, tooluri. Fara sa cer bani pentru asta, ba mai mult, o sa continui sa mai cheltui pentru a fi acolo.
Pana de curand, nu mi se parea important sa explic de ce unele lucruri sunt gratis. Am avut parte de o discutie scurta, dar intensa, care mi-a atras atentia ca nu toti oamenii sunt dispusi sa accepte lucruri gratis. 

Bineinteles, nimic nu e gratis. De la evenimentele gratuite care aduc potentiali clienti intr-o prima discutie, la fonduri europene care pot fi cheltuite si aduc un oarecare beneficiu, pana la a testa anumite produse in faza de pre-lansare sau in primele zile de la lansare.

Fiecare are motivatia lui in spate, de multe ori cu intentii bune, dar nu total transparente. Unul dintre programele pe care le-am inteles a fost cel de la Romtelecom : Online Business School. Au creat un suport de cursuri online pentru antreprenori, cel mai probabil finantat majoritar din POSDRU, in ton cu sloganul si viziunea lor de a sustine businessul romanesc. Mi se pare coerent sa folosesti puterea unei companii pentru a oferi oportunitati de dezvoltare clientilor care pot aduce baza businessului. In final, clientii au acces la un training gratuit, online, iar Romtelecom are o imagine de bunic iubitor care da si celorlalti. Am mai scris aici despre cine si ce castiga din trainingurile cu fonduri europene.

Mai sunt si oameni cu inima mare, care doresc sa dea comunitatii ceva si se implica cu resursele proprii pentru a crea evenimente gratuite. Oameni din online au creat Online Career Day, Florin Cardasim, Dan Nicola si alti cativa pe care nu ii cunosc prea bine au creat CodeCamp.

Deci, tineti minte, la orice eveniment veti oferi ceva in schimb, chiar daca nu sunt banii. Datele de contact, parerea voastra, probabilitatea unei achizitii viitoare, probabilitatea de a recomanda respectivul produs.

Drept pentru care eu va recomand sa consultati curand pagina de evenimente Carte Noua, sa vedeti ce mai urmeaza. La sfarsitul lui noiembrie, planuiesc la libraria Carturesti doua discutii despre harta carierei. Detalii in curand, imediat dupa CodeCamp.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Daca am maerge mai departe si am spune ca daca e gratis ( pranzul, cursul, trainingul, ajutorul..) atunci este prea scump ? Atunci ar insemna, fara de urma de indoiala, ca traim intr-o lume mercantila in care trebuie sa fii mereu in garda si in care trebuie sa ai mereu o atentie vie ca nu cumva ceva rau, de pilda un pranz gratis, sa ti se intample. Ma gandesc ca si un astfel de comentariu, pe un astfel de blog, de buna seama fiind gratis este periculos. Mai mult chiar ajutorul sub orice forma ar trebui privit cu deosebita grija. In special cel dezinteresat! Pe care il vom acorda sau primi dezinteresat. Pentru ca noi suntem buni. Si i ajutăm pe toţi. Cand ni se cere. Şi cînd nu ni se cere, tot ajutam.

Si totusi oamenii scriu bloguri si au prieteni nu pentru ca-s neatenti ci pentru ca de cele mai multe ori le pasa si un pranz gratis e doar un pranz gratis !

Cu drag,
Dragos

Gigi de la Scularie spunea...

Triggerul de azi dimineata a fost un set lung de promovari ale evenimentelor gratuite de pe grupurile Facebook. Ai crede ca Biserica Ortodoxa, diverse grupuri din bisericile protestante, toate CSR-urile si grupurile filantropice isi dau mana, pentru a ajuta poporul roman. Doar sa intinzi mana, ca e pentru toti.
Un eveniment promovat de HR24/7, cu sprijinul unei firme care ofera servicii de securitate era complet gratuit. Si se cerea trimiterea CV-ului.
Si asa mi-am adus aminte ca am fost sfatuit ca e bine sa spui ca de fapt vrei ceva in schimbul unui eveniment, chiar daca acel ceva se numeste doar atentie. :D

Merci, Dragos!
PS: si pentru atentie.