miercuri, 31 august 2011

Ciclicitate

Leave a Comment
[Update 1 Sep]
iaca' ce zic:
Istoria e ciclica.
Exista cicluri istorice. De exemplu, in ceea ce priveste accesibilitatea sistemelor de transmisie a informatiei si a stirilor.

  • in anii 1800 a aparut posta care a fost accesibila maselor.
  • in anii 1900 a aparut o posta democratica, care distribuia inclusiv ziare in mod sistematic
  • in anii 1990 au aparut pe scara larga emailul si aplicatiile de instant messaging (cum e yahoo messenger).
  • in 2010 toata lumea trimite poze pe internet si scrie pe facebook. Nu mai vorbesc de bloguri, ca il cititi.
Transmiterea informatiilor influnteaza major ciclurile istorice. Acum, acestea sunt mai rapide si ne schimba viata major. Probabil ca pentru cineva nascut in 1815, nu au fost transformari majore in viata pe care a reusit sa o surprinda.  Eu am fost fascinat de povestile despre cum s-a electrificat Romania si s-a pus difuzor in anii 60.
Fiii mei vor asculta cum internetul era o strada noroioasa in 2000, cand aveam internet doar in camin si comunicam pe mIRC. Fratele meu avea acces la un server de email la liceu, iar eu scriam din borcanele de la AC din Iasi. Comunicare in timp real. Scriam trei scrisori gratis intr-o zi si primeam si raspuns.
Fiul meu vede primele filme la cinema in 3D.
Asta despre mass-media.

Ciclurile istorice sunt din ce in ce mai rapide. Cel putin la nivelul perceptiei noastre.

Eu cred ca trebuie sa ne pregatim de o viata in care ne adaptam in mod constant la schimbare si vom ajunge la 2-3 schimbari majore in cursul unei vieti. Invatare continua pe parcursul vietii...
Cine poate intui urmatorul ciclu are castig de cauza.
Cine il inventeaza, cum a facut Steve Jobs, ramane in legenda.

0 comentarii: